close

不要專註在自己所沒有的而是感謝已經擁有的

Don’t focus on what you don’t have, but thank for what you already have.

 

 523547_504228176267748_237560659_n  

 

說到放棄,我真的是第一百零一次想衝回台灣找一份工作安定下來就好了。看到中國留學生的學生生活,加上學生們的經驗談,長輩們的老生常談。我突然也問起自己這樣值得嗎?為什非留學不可?

I really wanna give up my dream,just go back to my conform zone in Taiwan. After I saw Chinese students study in Australia, which is nothing, even they thought as well. The elder suggested me just make money and go back to the real word. I start to confuse is it a right way? Should I insist?      


 

錯過好朋友的婚禮,只能對電腦按個讚,留言祝福,

被房東軟性退房,一週內要找到房子,

從此開始獨立生活,工作繁忙還要洗衣燒飯洗碗,

外食太貴又捨不得外食,只好一直煮飯,

還沒開始賺錢,好羨慕working&holiday的人賺錢玩樂,

還沒找到穩定的教會,必須在教會的部分選擇朋友,

這裡的好同事也因自己的規劃紛紛離職,

寂寞攻心又身心俱疲的時候好想回台灣,

投入父母、好朋友的懷抱,擁抱台灣便宜又好吃的美食。

 

I missed a wedding of my close friend, only browsed photos on FB.

I was forced to finished the rent contract of house, and moved out in one week.

I was busy at working, but still have to do domesticcooking and cleaning.

I am too poor that I have to cook by myself to save money, and admire someone who can travel in Australia. I have to make a decision to choose Church I will go so I left some friends. My coworkers quit almost in the same time.

When I felt exhausted and deep lonely,I just wanna go back my lovely home to hug my families,friends and food in Taiwan.   

 

就這樣過了三個月,適用期到了。

Then, past three month, I have passed trial period.

 

現在,英文開始比較聽得懂英文,

搬到新家開始煮飯,開始習慣澳洲的廚房用具,廚藝也開始有進步。

搬家後房租省下來,開始在墨爾本小旅行,

不論在工作還是教會都認識很多愛我的以及我愛的人。

按摩技術也在成長中,烏克麗麗也多會了一首歌。

其實在這趟旅途中,也得到很多,雖然離目標還有好長的一段距離,

常常使自己痛苦,留了好多眼淚,

但依靠小確幸,是我還是繼續走在這條通往英國的道路。

Now I start to understand most of English from listening.

After I move to new house, my cooking skill is improve, I save some money to have a tips in Mel from rent.I met many people love me and who I loved.

I am getting better about massage skills and learned one more song by Ukulele.

In fact, I learned lot from this journey , even my goal is still far away.

I cry very often, but depend on mercy, so I sill keep going to British.        

 

放眼未來,到底是看到債務,還是一個未知的可能,全在一念之間。

求主繼續帶領我走這條路,讓無助而軟弱的我單單依靠您。

好像每次聽到一堆人叫我放棄,連我自己的意念也開始動搖時,

內心深處就會有個聲音要我堅持下去,主啊!那是你在呼喊我嗎?

我不知道您最後會不會讓我去,但我會認真過每一天。

至少看了LOVE LIFE給我很大的鼓勵,即便知道只能活到明天也要活得精彩。

如果,最後還是不能去英國念書,我也相信我的每一天不會白過。

 

I can see amount od debit or a chance, just in my mind. I pray to God to lead me and rise me up. When I heard others told me give up make me confuse and wanna change my mind. However, I can heard a voice from my heart to insist my way.Are you call me,God?

I am not sure I can go to England.

I was inspired by “Love Life Document Video ”,which let me know no matter what, just enjoy my life. I never waste any days, even I can’t go to British. 

 

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    CreativeWind 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()