close

 

 

 

這部電影真的是這一年來看過最好看的電影,電影看多了,胃口越養越大。

很多人以為這是一般的浪漫愛情喜劇,但大家都誤會了或被媒體制約了,它的英文名字“About Time”才真的是故事要傳達的,中文的真愛也不只是指愛情,是泛指“愛”。

也許愛情片看多了,既期待又怕受傷害,但這部真實呈現“愛”的電影,完全不會用灑狗血的愛情公式詮釋,還用了很多逗趣的方式讓人會心一笑,很可愛,連音樂都好用心。

I have seen too many films to been satisfied, but so far this is the best movie I had seen in this year.

Most people think it’s a romantic film, but not. We all be mixed by media, in fact, it’s a movie talking about “any kind of love or relaionship”, about time of life. 

The plot uses a kind of humorous makes me laugh, and with appropriated music, good match. It’s really not that kind of romantic film.

 

我們沒有完美的人生,總會跌倒犯錯,或是錯過什麼,希望按個ctrlz就可以回到上一步。但這故事再再告訴我們上帝為每個人的人生都做了精心的安排,然而每個事件的到來都是有目的的,如果我們改變了自己的過去結果都會跟原本的不一樣,別人的人生也會跟著改變,有趣的是,我們就會發現還是喜歡原本的版本,而且如果這件事不是神安排的,即便我們回去改變了過去,就會發現結果跟當初的一樣。就像堤姆跟夏綠蒂一樣,So sad……

We don’t have perfect life, usually make some mistakes, but can’t just press ctrlz to undo. This story told me God gives all of us a plan we can’t change and with a purpose. If we changed it, everything is different, even other’s fate. Interestingly, we may find out that we still like the original version, and if this is not the way from God, when we go back, we would find that the result is still the same, which meaning even we have super natural power we still can’t change his plan, such as Tim and Charlotte.

         

 

只是在電影中要遇到那個對的人很快,在現實中卻令人非常失去耐性。

現在的我也懶得再去期待了,總覺得神要他來應該是擋也擋不住才對。

However,to meet Mr.Right seems very easy in film,but reality.I have already lose patient to keep hope to wait for Mr.Right, cz I think it will happen nothing can stop it.   

 

但避免等了一個太久或等不到,我已經練就了“一個人之術”來防範未然,我可以一個人看電影,逛街…..這樣就不用怕我可能需要一個過完自己的人生。

Thankfully, I have got “single date skill”,I can see a movie and go shopping by my won, to handle the situation that I have to spent my entire life by myself.

   

最近,比較閒又開始和Paul聯絡了。

I start to contact with Paul frequently.

 

上帝這樣對嗎?如果他已經不是那個人了,那是不就斷的徹底比較簡單,因為我壓根就是忘不了他,如果哪天我看到他交女朋友,我會不會因為打擊太大,又是一個上班痛哭或在路邊吐了起來。

Is it right? If he isn’t Mr. Right, you should remove him from my life or how can I forget this Mr. Wrong, come on!!I am afraid that if I will knew he has girl friend too suddenly, and I can’t handle it. I may cry out loud in office or through out.I don’t wanna suffer it again. It make me sick too much,really.     

 

真的是信了祢,才答應和這個人溝溝底,不然我可是要賺到飽呢!竟然和他跑去玩樂了,可別說我是罪有應得,這不公平。祢必須要付點責任,不然就不要讓我們認識。就算你要用他來為我上一課,但這一課寓意太隱晦,我還沒學到,祢要讓我學,就教清楚點,其他部分你從來都是明說,這次太不明顯,0分。看祢是想用他如何整我就快來,一刀下去快點。

I can say that I believe you so I decided to hang out with him, or I just pity him.My original plan just only make money,hope I don't waste too much money on him. Don’t tell me I deserve it, it’s unfair. You should take ur responsibility. If you just wanna me learn a lesson pls quickly, just tell me directly, not too obscure, kill me right now,or don't let us meet.    

  

我沒有超能力,我家櫃子也沒多大,我進不去。我不能改變什麼,我只能過祢要我過的日子,甘苦都是祢給的,所以,來吧!如果不是他,就斷個乾淨,比如說直接讓我知道他交女友了,不然就給我一個比他好一合一百倍的。不然祢就讓他瘋狂愛上我,我不想玩了,可以嗎?

I don’t have travel time power and big enough closet to undo. I just spent my life depend on you, no matter up and down. Okay! three options….

First, tell me he has girlfriend….

Second, give me a super right man.

Third, let him love me profoundly.

Can I quit this game? it’s not funny.

 

男生追女生是祢的遊戲規則,我絕對不要主動出擊,絕不絕不絕不絕不絕不絕不不…….(生氣)

Let man chase me, which is ur game rule, I don’t wanna be positive again.Never ever ever ever ever ever ………..(annoyed) 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    CreativeWind 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()